Fietstocht naar Rome - september 2015

Dag 25 -Casteldelpiano - Capodimonte

Vandaag dus de laatste etappe in Toscane. We fietsten bijtijds weg van de camping, uitgezwaaid door Antonio. Het landschap bleef onveranderd erg mooi. Zo mooi dat we ergens een afslag misten en een stukje verkeerd reden. We zagen toen wel een warmtekrachtcentrale. Uit een soort schoorstenen kwam stoom. Uit de Monte Amiate, een oude niet meer werkende vulkaan werd warmte gewonnen voor opwekking van electriciteit. Een groenere manier van stroomopwekking is er niet. We kwamen door een aantal erg mooie plaatsen met een typisch Italiaans sfeertje. Castell 'Azzara en Sorano ( zie foto's). Het eindpunt van deze etappe lag aan het Lago di Bolsena, het grootste kratermeer van Europa. Aan het meer lagen diverse campings, waarvan er gelukkig nog eentje open was! Een plaats aan het strand met geweldig uitzicht over het meer en het dichtstbijzijnde plaatsje Capodimonte. Na een lekkere douche naar dit plaatsje gereden voor een pizza. Nu ik dit verslag schrijf zitten we nog voor ons tentje, in onze korte broek na te genieten van deze prachtige dag. Op de achtergrond de krekels. Morgen een etappe naar een volgend kratermeer. Niet meer in Toscane, wel in het bijzonder mooie Italië.

annette

Duidelijke reisverhalen hoor mannen!