Fietstocht naar Rome - september 2015

Dag 24 - Casciano - Casteldelpiano

Als de weergoden ons goedgezind zijn en we krijgen geen regen meer, mogen we niet klagen. Alles bij elkaar tot nu toe acht (fiets-)uur regen gehad! Het Toscaanse landschap blijft onveranderd heel erg mooi. Best wel zwaar om te fietsen, maar iedere klim wordt beloond met een prachtig uitzicht. De natuur is zo gevarieerd. Dan fietsen we door bossen en even later kijken we uit over akkers, wijn- en olijfgaarden. Ook de dorpjes, vaak hoog gelegen en voorzien van een kerktoren zijn prachtig. Kwamen onderweg door het plaatsje Montalcino. Ook weer hoog gelegen en vanaf de rand van het dorp een uitzicht over de wijde omgeving. Paar dagen geleden kwamen we een Engelsman tegen die het had over een supermarkt met de naam "Koep". We begrepen later dat hij de Coop bedoelde. Als we een supermarkt zochten, hadden we het nu iedere keer over de Koep! Fietsten vandaag tot Casteldelpiano. Daar was onze overnachtingscamping. Het was iedere keer weer een verrassing waar we terecht zouden komen. Deze camping lag aan de rand van het dorp. Bij de receptie kwam een oud baasje naar buiten lopen, die zich voorstelde als Antonio. Hij liep met ons mee om een plaatsje aan te wijzen. Nadat we onze tentjes hadden opgezet, fietsten we terug naar de receptie. De ruimte stond stampvol met ordners, stapels documenten enz. Naast hem zat waarschijnlijk zijn vrouw, ze was lakens aan het verstellen. Antonio had een dikke jas aan en daaronder nog een trui, terwijl het toch echt nog lekker weer was! Omdat we zelf ons potje wilden koken, kochten we in het plaatsje ons avondeten. Lekker gegeten en nog een warme douche genomen. Vroeg naar bed, zodat we morgen weer uitgerust aan nog (de laatste) Toscane etappe konden beginnen.

Daniël

Nog een klein stukje mannen, Hou vol !!!
Lijkt me een enorme ervaring