Fietstocht naar Rome - september 2015

Dag 22 - Monte di Fo - Barberino Val d'Elsa

Vanochtend de eerste kilometers lekker gedaald, maar het feest houdt natuurlijk een keertje op! We weten dat we in Toscane fietsen en dat er vrijwel geen stukje vlak is. Een lekkere afdaling wordt steevast opgevolgd door een klimmetje. Het landschap was adembenemend mooi. Prachtige vergezichten, leuke plaatsjes, het kon niet op. Kwamen vandaag door Florence. De dom alleen van een afstandje gezien. Na Florence veranderde het landschap. Naast wijngaarden zagen we ook veel olijfbomen en de voor Toscane zo kenmerkende cipressen. Afgewisseld met leuke dorpjes met okergele huizen. Je zou alles wel op de foto willen zetten! Wat alleen erg vervelend is, is de soms belabberde toestand van het wegdek. Scheuren, hobbels, je stuitert som van je fiets af! Aan het eind van de dag zochten we weer een camping op. Dit keer een terrassencamping met uitzicht op het Toscaanse landschap. De onder gaande zon kleurt de hemel oranje. Een prachtig gezicht. Morgen nog zo' n dag en dan richting Sienna...