Fietstocht naar Rome - september 2015

Dag 19 - Verona - Lendinara

Er stond in het boekje dat de camping aan een drukke weg lag. Nu, dat klopte inderdaad! Ongelofelijk hoeveel verkeer er voorbij raasde! Snel de spullen ingepakt en weer op pad. Binnen no time zaten we in het centrum van Verona. Namen daar ons ontbijt, bestaande uit een broodje en een capochino. Verder de stad door gereden. Wat een prachtige gebouwen, maar ook wat een verkeer! Bij de Arena stopten we even om wat foto's te maken. Hele hordes Chinezen liepen er rond. We fietsten de stad weer uit en volgden de Adige. Het landschap was vlak. Heel in de verte zagen we nog de bergen. Daar kwamen we vandaan! Omgeploegde akkers en wijn- en appelgaarden wisselden elkaar af. Fietsten door leuke dorpjes met fontijnen en gehuchtjes met bouwvallige boerderijen. Het leukste plaatsje vandaag was ongetwijfeld Montagnana. Een volledig ommuurde stad net torens en kastelen, een hoofdstraat met pastel gekleurde gevels en een mooi plein. Een plaatje! Besloten om nog een stukje door te fietsen. Kwamen door aantal plaatsen die feestelijk versierd waren en allemaal in een andere kleur. Oranje met als teken een vos, blauw met als teken een vlinder, roze met aks teken een varken, enz. Fietsen tot Lendinara, een middelgrote stad. Daar zouden we in een B&B slapen. Zochten de eerste uit de lijst uit het boekje van Reitsma op. Snel gevonden, aangebeld en een oudere dame deed open. Helaas, het B&B runde ze al een tijdje niet meer. Ze was wel zo aardig om andere onderkomens te bellen, net zolang tot ze er een gevonden had waar nog een vrije kamer was. Ze was zelfs zo behulpzaam om met haar auto voor ons uit te rijden naar dat B&B. Geweldig! We konden de fietsen in de garage zetten. Na ingecheckt te hebben liet de eigenaresse ons alles zien. Het was een prachtige ruimte. Na een heerlijke douche liepen we het centrum in naar de plaatselijke pizzaria. De ijssalon een stukje verder was goed voor het toetje. Wat is Italië toch een heerlijk land. Wetend dat in NL de herfst was begonnen, liep je hier 's avonds heerlijk in je T-shirt buiten. Morgen weer zo' n dag?