Fietstocht naar Rome - september 2015

Dag 18 - Caldaro - Verona

Vanochtend op tijd vertrokken, want we moesten de trein halen! (Ja,ik had mijn stoeltje ingepakt!) Vanaf Caldaro fietsten we naar Auer. Daar namen we de trein naar Trento. Zagen weer hetzelfde landschap aan ons voorbij gaan, alleen nu met een snelheid van zo'n 120 km! Ruim half uur later waren we in Trento. Na wat gehannes met het uit de trein krijgen van de fietsen en met liften konden we per fiets onze tocht vervolgen. We volgden weer de Etsch/Adige, die nu alleen nog maar de Adige heet. Zakten af tot Rovereto. We zaten nu ter hoogte van het Gardameer, alleen fietsten we een dal oostelijk naar beneden. Veelal langs en door wijngaarden. Een mooi groen dal met leuke plaatsjes waar we langs reden. Bij Rivoli moesten we nog een keer klimmen voordat we de Alpen definitief achter ons konden laten liggen. Een mooi vrijliggend fietspad met zelfs weer haarspeldbochten. Verder reden we naar Bussolengo, waar we door een straat reden met allemaal terrasjes. Het begon allemaal steeds Italiaanser te worden. Zelfs de Lidl was heel anders als in NL. Heel veel typisch IItalaanse producten. Het laatste stuk reden we langs een een irrigatiekanaal, kaarsrecht en op den duur wel er. Beetje saai. Gelukkig bereikten we de buitenwijken van Verona. Aan een drukke weg lag de camping waar we zouden overnachten. Morgen eerst naar Verona fietsen en een bakkertje opzoeken voor een lekker broodje. Weer een geweldige fietsdag achter de rug, waar we weer heel veel hadden gezien..

Mieke en Robert

En opnieuw prachtig mooi weer. Wat zullen jullie genieten. En wij genieten mee. Veel plezier daar maar het is ook weer fijn om jullie dadelijk te zien.