Fietstocht naar Rome - september 2015

Dag 16 - Prato - Caldaro

We waren vergeten broodjes te bestellen, maar de eigenaar van de camping ging speciaal voor ons broodjes halen en zo hadden we toch een lekker ontbijtje met broodjes, beleg en een kop koffie. De bergtoppen waren verscholen achter de wolken. Deze dag had twee sleutelwoorden: afdalingen en appels. In feite hebben we bijna de hele dag gedaald en fietsten we de hele dag langs appelbomen. We volgden de Etsch/Adige en door de afdaling maakten al snel de nodige kilometers. Route liep eerst richting Merano, net voor Merano liep de weg stijl naar beneden met zelfs een fietspad met de nodige haarspeldbochten, daarna fietsten we een stuk door Merano. Daarna richting Bolzano waar we met een boog omheen fietsten. We volgden een stukje een oude spoorlijn met een aantal tunneltjes. Tenslotte fietsten we richting Caldaro, waar het Lago di Caldaro bij lag en waar ook onze overnachtingscamping aan lag. Het was een beetje gaan regenen, maar toen we een poosje op de camping waren werd het gelukkig weer droog. Volgens de weersverwachting voor morgen zou het wisselvallig weer worden met grote kans op een bui(tje). We wachten maar af....