Fietstocht naar Rome - september 2015

Dag 15 - Pfunds - Prato(I)

Vandaag zouden we versterking krijgen. Broer Anton aus Tirol zou met de auto naar Pfunds rijden en een stuk met ons meefietsen. Vanaf de camping fietsten we naar de Zwitserse grens. Deze weg is een stuk rustiger als de doorgaande weg door Oostenrijk welke naar Nauders loopt. Wat een prachtige natuur! Een snel stromende Inn in de diepte en prachtige rotspartijen. De weg liep glooiend omhoog tot we bij de plaats Martina kwamen. Daar klommen we zo'n 450 omhoog middels elf haarspeldbochten. Boven gekomen (de Norbertshoehe) hadden we een mooi uitzicht over de omliggende bergen. Anton had zijn racefiets meegenomen en was uiteraard veel eerder boven. We merkten dat we Silvretta ervaring hadden, want het klimmen ging prima. In Nauders dronken we een kop koffie op een terras en daarna fietsten we verder naar de Resiapas. Er was een wielerronde aan de gang en er kwamen wel honderden racefietsers voorbij! Net voorbij de Resiapas ging Anton weer terug en wij fietsten verder langs het Lago di Resia. Geweldig dat blauwe water van het meer bij het groen van de omliggende berghellingen. In de verte de witte toppen van wel drieduizend meter hoge bergen. Verder ging de weg langs nog een meertje (Lago della Muta). Na de klim ging de weg nu alleen maar naar beneden. Kwamen door het prachtige plaatsje Burgosio. Leuke smalle straatjes en pleintjes, kerktorens en kastelen. Wat een prachtig landschap. Via Glorenza ( een plaatsje met een volledig in tact zijnde stadsmuur met torens fietsten we verder tot we uiteindelijk in Prato kwamen. Daar was een mooie camping en we besloten daar te overnachten. De winkels waren (helaas) dicht, dus liepen we naar een van de pizzeria' s in het dorp voor een heerlijke pizza. Weer een geweldige dag achter de rug. Morgen zouden we weer verder dalen, de reis verliep tot nu toe uitstekend!

Ps,

leuk dat de verslagen zoveel gelezen worden. Denkt u/jij nog aan ons sponsordoel?

Frank

Leuk om te lezen.