Fietstocht naar Rome - september 2015

Dag 14 - Landeck - Pfunds

Wakker worden in een echte kamer, geen tentje te hoeven afbreken en een ontbijt wat voor je klaar staat. Heerlijk! Vanuit Landeck reden we verder het Oberinntal in. Langs een wild stromende Inn. Een breed dal met leuke plaatsjes. De weg liep afwisselend door dichte bossen en over glooiende almen. Kwamen door diverse plaatsjes als Ried (in Oberinntal) en boven op de berg bekende wintersport plaatsen als Serfaus Fiss en Ladis. In Pfunds kwamen we een ouder echtpaar tegen uit Vianen. Beiden gepensioneerd en ook onderweg naar Rome. Ze hadden al eerder verre fietstochten gemaakt, ook naar Santiago. Wanneer in Rome aankomen? Geen idee, alle tijd van de wereld! We besloten niet verder te rijden en pas morgen de Resiapas over te gaan. Net voorbij Pfunds lag een camping aan de Inn. De receptie was nog gesloten, maar een oudere man vertelde ons dat we alvast een plaatsje konden uitzoeken. We raakten met de man in gesprek. Zijn naam was Pim, een Hollander en hij woonde al bijna 40 jaar in Oostenrijk. Destijds alles in Nederland verkocht en als skileraar gaan werken in Serfaus. Toen hij vertelde hoe oud hij was , vielen we van onze stoel: 82 jaar en nog altijd kerngezond. In de zomer woonde hij op deze camping, hielp de eigenaar met allerlei klusjes en in de winter woonde hij in een appartement in Insbruck. Even later kwam Pim met drie schnapps aanzetten, die smaakten niet verkeerd! Pim was een echte levensgenieter en een gezellige prater. Met Nederland ( en met Rutte) had hij niet zoveel meer op. In Oostenrijk had hij het prima naar zijn zin. Wij ook, maar morgen zouden we dan toch echt Italië inrijden..