Fietstocht naar Rome - september 2015

Dag 13 - Schruns - Landeck

Vandaag dus de bergetappe! Vanuit Schruns reden we verder het dal in, lekker temperatuurtje en wind in de rug. Fietsten door bekende wintersportplaatsen als Sankt Gallenkirch en Gaschurn. Bij Partenen begon de klim, zeven km 10%. Was wel ff wennen. De ene na de andere haarspeldbocht, waar we (eerlijk gezegd) even op adem konden komen. Binnen no time zaten we al op een behoorlijke hoogte en de weg bleef maar klimmen. Wat een geweldig uitzichten! We gingen niet snel, maar we zijn wel boven gekomen! Helaas liet de zon op een gegeven moment verstek gaan en toen we op de pas zaten te genieten van een kop goulashsoep, begon het zelfs even te hagelen! De temperatuur was behoorlijk gedaald. Voor de afdaling trokken we alles uit de garderobekast aan, om het niet te koud te krijgen! En wat een afdaling! Binnen no time zaten we weer honderden meters lager en "vlogen" we door weer allerlei bekende plaatsen als Galtuer, Ischl en Kappl. Kwamen uiteindelijk net voor Landeck weer op de route. Omdat we dit keer geen zin hadden om onze tentjes weer op te zetten, zochten we in Landeck een pensionnetje op. Wat een luxe! In de stad nog even gegeten (Wiener met pommes, omdat de keuken eigenlijk al dicht was) en een grote pils om de vochthuishouding op pijl te brengen (Goed excuus hè) Zo lekker knorren op een echt bed en morge weer heerlijk verder fietsen naar de volgende pas. Volgens het boekje een stuk makkelijker, maar ja, dat zijn de meeste passen t.o.v de Silvrettapas.....