Fietstocht naar Rome - september 2015

Dag 12 - Bregenz - Schruns

Het wordt eentonig, maar de zon scheen weer toen we opstonden (zullen voortaan alleen melden als het regent!). Opgestaan en na ons ontbijt fietsten we de camping af. Eerst een stukje langs de Bodensee en daarna langs ...... de Rhein. Deze rivier ontspringt ergens in de Alpen, "loopt" door de Bodensee en dan verder via de bekende route door Duitsland en Nederland. Het stuk waar we nu langs fietsten is niet bevaarbaar en loopt kaarsrecht, als een kanaal. Onderweg kwamen we een wegopbreking tegen. Omdat we die al eerder waren tegen gekomen en altijd door konden fietsen, deden we dat nu ook maar. Helaas, waar ze bezig waren konden we echt niet verder. "Gesperrt" werd er geroepen. Dat voor een lullige 25 meter. Maar ja, toch maar terug gegaan. Ergens is er toen is mis gegaan, want er dachten dat we in Oostenrijk fietsten bleek dit in Zwitserland te zijn. Vandaar dat Arie geen kaart op z'n GPS had! Toen we even later bij een brug aan kwamen zagen we het Zoll kantoor en begrepen we het. Fietsten verder Oostenrijk in en kwamen door de mooie plaats Feldkirch. Fietsten weer langs een rivier, dit keer de Ill. Kwamen langs Bludenz. Dit was het punt waar de officiele route over de Arlbergpas splitst met de route over de Silvrettapas. De laatst genoemde pas zouden we moeten nemen omdat de Arlbergpas was afgesloten voor fietsers, omdat de Arlbergtunnel was afgesloten en alle verkeer (behalve fietsers!) over de pas moesten. We fietsten een stukje verder het dal van de Silvrettapas in, de Montafon. Daar zochten we een camping op in Schruns, vrijwel aan de route. We hadden weer een heel mooi stukje van Oostenrijk gezien. De bergen om ons heen werden steeds hoger. Hier en daar zagen we zelfs stoeltjesliften. Tegenover de camping was er zelfs een kunstskischans welke volop werd gebruikt. Gelukkig weer een echte camping met lekkere warme douches en een Aufenhaltsraum. Morgen over de Silvrettapas. Weet niet of we de bergen dan nog zo mooi vinden!

Janny

hi broer en Arie,
Leuk om jullie via de reisverhalen weer te volgen, alles gaat nog steeds voorspoedig hé? Succes in de bergen!
Gr Janny

Theo

Goede morgen, hoera wij hebben ook weer zon vandaag.....wel beetje fris . Gaat goed zo te lezen, kijk en reis met jullie mee op de kaart. Tot horens.
Goede reis verder.