Fietstocht naar Rome - september 2015

Dag 11 - Ilmensee - Bregenz (A)!

Het was weer droog toen we opstonden, vanacht iets minder koud als de vorige nacht. Gauw op pad en de route weer opgezocht ( ongeveer 4 km). Een geweldig mooi landschap, veel boomgaarden waar druk geoogst werd. Heel in de verte zagen we de contouren van de Alpen. Aan veel huizen hingen bloembakken, het begon al een beetje op Oostenrijk te lijken! Naast appel- en perenboomgaarden zagen we ook hop groeien tegen hoge houten palen. In Duitsland wordt nogal een biertje gedronken, dus vandaar al die hop. Eindelijk zagen we de Bodensee liggen, te schitteren in een heerlijk zonnetje. Nog de laatste klimmetjes en we fietsten het plaatsje Langenargen aan de Bodensee binnen. Veel mensen wandelden en fietsten langs het meer, het was dus wel oppassen geblazen, want we waren dagenlang stille landweggetjes gewend, waar we weinig tot geen mensen tegenkwamen. Fietsten langs de Bodensee via plaatsjes als Wasserburg, Lindau en tenslotte (in Oostenrijk) Bregenz. We zochten de Seecamping op, welke net buiten Bregenz was gelegen. Rond half vijf kwamen we aan en het was nog steeds heerlijk weer. Straks eten, vroeg naar bed en morgen verder door Oostenrijk.