Fietstocht naar Rome - september 2015

Voedselbank Zwijndrecht

Vanavond zijn Rineke Kuijper en Peter van Doorn, voorzitter resp. secretaris van de Voedselbank Zwijndrecht op bezoek geweest. Het bezoek was tweeledig, Peter en Rineke hebben iets verteld over de Voedselbank Zwijndrecht en wij iets over onze fietservaringen. De Voedselbank Zwijndrecht bestaat sinds 2007. De eerste Voedselbank is in Rotterdam gestart en eind 2014 waren er landelijk 157 Voedselbanken. In Zwijndrecht is een enthousiaste groep vrijwilligers van ca 30 mensen actief. Vrijwel iedere vrijdag worden zo´n 80 – 90 pakketten verdeeld. Deze pakketten worden in Rotterdam afgehaald. De doelgroep bestaat uit gebroken gezinnen, werkloze mensen, vluchtelingen, etc. Naast twee verdeelpunten beschikt de Voedselbank Zwijndrecht over een eigen opslagpunt in Zwijndrecht waar producten worden opgeslagen. Dit zijn producten die door bedrijven worden aangeboden, denk daarbij aan brood,eieren, etc. Ook bieden mensen aan het eind van het jaar kerstpakketten aan die ze over hebben. In principe moet de verstrekking van pakketten als “noodhulp” worden gezien, het is geen structurele hulp. Veel mensen leven door allerlei omstandigheden onder de armoedegrens. Helaas moet worden vastgesteld dat de Voedselbank in Zwijndrecht daarom echt nodig is. Wilt u ons daarom sponsoren?

Nel en Ger Penning

Arie en Frans heel gaaf dat jullie dit weer gaan doen, met de mooie bestemming Rome en de opbrengst voor de voedselbank. Wij wensen jullie heel veel goeds en een behouden reis en aankomst in Rome. Vraagje hoe kunnen we geld overmaken?