Fietstocht naar Rome - september 2015

Dag 27 - Trevignano Romano -Rome

Vandaag de laatste etappe. Beetje het gevoel wat de Tour de France renners ook moeten hebben. Beetje dollen op de fiets met het einddoel al in zicht. Rondom Rome is het landschap heuvelachtig dus ook deze laatste dag nog wat klimmen en dalen. Het werd steeds drukker op de weg. Al snel kwamen we in een van de voorsteden van Rome: Prima Porta. De wegen liepen over en onder elkaar door, tunneltjes, viaducten wisselden elkaar af. Totdat we ineens een heel rustig fietspad op reden, op een dijkje langs de Tiber, de rivier die door Rome loopt. Dit fietspad konden we blijven volgen tot een paar km voor het Sint Pieters plein. Deze laatste kilometers fietsten we weliswaar ook over een fietspad, maar midden tussen het drukke verkeer. Een constante stroom van auto's, bussen en scooters. Vrijwel geen fietsers! Toen hield ook het fietspad op en moesten we ons tussen het drukke verkeer wringen om de laatste paar honderd meters naar het Sint Pieterslein te fietsen. Nu tussen honderden voetgangers door. Eindelijk kwamen we er. De laatste meters met de fiets aan de hand gelopen tot op het plein. Rome, ons doel van deze reis bereikt! Aan een meisje gevraagd om een foto van ons te maken, compleet met fietsen en de Sint Pieter op de achtergrond. Deze foto hebben we gisteren al op de site gezet! We bleven nog even staan, nagenieten van dit moment. Fietsten nog even door naar een van de vele mooie bruggen over de Tiber. Namen ergens op een terrasje een lekker Italiaans ijsje en besloten toen terug te fietsen naar een camping net buiten het centrum. Daar zouden we overnachten en konden we ook de fietsen en deel van de bagage inleveren. (Worden door Soetens Transport terug naar NL gebracht. De tocht zit er op en het doel is bereikt. Het zal even wennen zijn om (voorlopig?) niet meer iedere dag op de fiets te zitten en aan het eind van de dag je tentje op te slaan op een plaats waar je nog niet eerder was geweest. Zullen nog verslag uitbrengen van de laatste twee dagen en voor de statistieken nog wat cijfers en feiten op de site zetten.

Hanneke

Aangekomen: gefeliciteerd!
Vanaf de bank meegenoten van jullie verhalen :).
Goede tijd nog even daar en thuisreis!

Jan

Proficiat! Goede terugreis.

Gerard en Corrie

Gefeliciteerd mannen, petje af voor deze top-prestatie!