Fietstocht naar Rome - september 2015

Dag 26 - Capodimonte - Trevignano Romano

Vanochtend wakker worden aan een mooi meer is een aparte ervaring. Snel de tentjes afgebroken (zie time lap) en weer op pad. Nauwelijks de camping verlaten en we kwamen Hartmud tegen. Zonder twijfel de meest bijzondere ontmoeting in onze vakantie. Hartmud, kerel van half in de veertig, fysiotherapeut van beroep, afkomstig uit Duitsland en al zeven (!) jaar onderweg op de fiets. Heel Europa gezien en ook grote delen van Afrika en Amerika. Fiets bepakt met de meest uiteenlopende zaken, zoals een hakbijl, kapmes, een hengel, gereedschapdoos, enz. Hij sliep in de vrije natuur af uit de natuur ( had pas een vis gevangen van 1,5 kilogram en daar dagen van gegeten. Wat een verhalen! Zeven jaar terug alles achter zich gelaten en de wijde wereld in gegaan. Op de fiets. "This is my house" zei hij over zijn fiets. Wilde graag met ons op de foto en weten waar we naar toegingen. Rome, o daar was hij uiteraard ook al geweest. Was nu onderweg naar Sicilië. Succes jongens! En weg was Hartmud.... ons achterlatend met nog wel honderd vragen. Fietsten stukje langs het meer en daarna boog de weg naar het zuiden, op weg naar het volgende kratermeer.

De lucht begon te betrekken, maar gelukkig bleef het (nog) droog. Kwamen door aantal plaatsen heen die prachtig tegen een berghelling aanlagen. Weer een dag van klimmen en dalen! Helaas, het bleef niet droog en aan het eind van de middag begon het te regenen, eerst wat spettertjes, maar uiteindelijk een flinke bui! Op de camping aan het Lago di Braccia verhuurden ze ook caravans, compleet met keukentje, wc en douche. De keuze was snel gemaakt. Na een dag fietsen in de regen je tentje opzetten was geen aanlokkelijk idee! We hadden bereikt wat we wilden bereiken. Morgen nog de laatste 50 kilometer naar Rome. Eindelijk!

Lenie

Succes met de laatste km. morgen!!

Janny

Leuk stukje weer, succes met de laatste loodjes ????????

kaatje

heeeheeee! nog maar 50km........
sucses mannen!!

Truus

Leuk zulke ontmoetingen! Zo iemand heeft zat te vertellen ?